Johannes Klassen, M.A.

 

Researcher

Klassen
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Johannes Klassen is a researcher at the Chair of Vocational and Industrial Education. He studied Social Sciences, Law and Economics (B.A.) at the University of Erfurt and Political Theory (M.A.) at the Goethe University Frankfurt and the Technical University of Darmstadt. During his studies, he spent an exchange semester at the Université de Paris-Sorbonne (IV) and worked as an intern at the Peace Research Institute Frankfurt and at the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. He received a PhD scholarship from the Cluster of Excellence “The Formation of Normative Orders” and defended his PhD summa cum laude at the Technical University of Darmstadt in February 2023.

His research focuses on the role of international organizations in vocational education and training, the politics of evaluation in international development, and the global governance of education and development.

Current Research Project

International Organizations in Vocational Education and Training (IOVET)

Office hours

After appointment via email.

Publications

Edited Books

Eckelt, M., Ketschau, T. J., Klassen, J., Schauer, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (Hrsg.). (2022). Berufsbildungspolitik: Strukturen – Krise – Perspektiven. wbv Media. Open Access.

Book Chapters

Klassen, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (2022). Berufsbildungspolitik als Forschungsfeld: Gegenstände und Zugänge. In: Eckelt, M., Ketschau, T. J., Klassen, J., Schauer, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (Hrsg.). Berufsbildungspolitik: Strukturen – Krise – Perspektiven, Bielefeld: wbv Publikation, 251-259.

Klassen, J. & Schmees, J. K. (2022). Wandel in der Krise? Eine Analyse der Plenardebatten zum dualen System der Berufsausbildung in der COVID-19-Pandemie. In: Eckelt, M., Ketschau, T. J., Klassen, J., Schauer, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (Hrsg.). Berufsbildungspolitik: Strukturen – Krise – Perspektiven, Bielefeld: wbv Publikation, 157-177.

Eckelt, M., Ketschau, T. J., Klassen, J., Schauer, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (2022). Einleitung. In: Eckelt, M., Ketschau, T. J., Klassen, J., Schauer, J., Schmees, J. K. & Steib, C. (Hrsg.). Berufsbildungspolitik: Strukturen – Krise – Perspektiven, Bielefeld: wbv Publikation, 11-18.

Daase, C., Gertheiss, S., Junk, J. & Klassen, J. (2016). Herausforderungen des Wissenstransfers. In: Biene, J., Daase, J., Junk, J., Müller, H. (Hrsg.): Salafismus und Dschihadismus in Deutschland. Ursachen, Dynamiken, Handlungsempfehlungen, Frankfurt am Main: Campus, 271-295.

HSU

Letzte Änderung: 24. December 2024